Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger





Jika ingin mencari soalan-soalan dan SKEMA JAWAPAN dalam blog ini dengan pantas, sila "Search Button" di bawah ini.

Thursday, April 26, 2007

Perkhemahan Kadet Polis Daerah Dungun

Pada tanggal 22/04/2007 hingga 25/04/2007, telah berlangsungnya Perkhemahan Kadet Polis Daerah Dungun. Setelah sekian lama tidak diadakan perkhemahan iaitu daripada tahun 2002(yang terakhir), baru sekarang perkhemahan ini dapat diadakan semula. Walaupun serba kekurangan dan dilakukan secara ad-hoc tapi sekurang2 dapat memberi pengalaman kepada pelajar.

SM Teknik Dungun turut menghantar pasukannya, aku dan cikgu johar sebagai guru pengiring bagi pasukan kadet lelaki, namun untuk pasukan perempuan kedua2 guru kadet polisnya cuti bersalin iaitu cikgu fadhilah dan cikgu norsalwa, oleh itu mereka diganti oleh guru lain. Disebabkan oleh ketiadaan guru pengiring pempuan yang tetap, aku dan johar mengambil keputusan untuk menempah sahaja makanan dan pelajar tidak perlu memasak.....hahhahaa bukan malas tapi aku ia lagi memudahkan. Namun terdapat segelintir orang yang tidak menyenanginya. Peduli apa aku...bukan aku mintak duit mereka, namun manusia memang penuh dengan hasad dengki dan mulut tak reti diam...so aku biarkan saja mereka membebel dan mengumpat :P yang penting hidup kena happy sokmo....kan????

Pasukan SMTD berjaya memenangi beberapa pertandingan iaitu menduduki tempat kedua bagi Pertandingan Kawad Kaki (L) dan (P), Lari Lasak (L) dan peserta SMTD dapat memasuki akhir Pertandingan Kawad Kaki Individu (L) dan (P). Alhamdullillah, xper le walaupun tidak menang, asalkan budak2 puas berkhemah dan berpeluang berinteraksi dengan pasukan daripada sekolah lain....

Tuesday, April 17, 2007

GALUR ENTERPRISE



Alhamdulillah....aku dan linda dah berjaya membuka perniagaan produk kesihatan Healin Gamat dan produk kecantikan AG2000 di Jalan Gong Pasir, Dungun. Tujuan utama aku membuka perniagaan ini adalah untuk membantu orang ramai yang mencari dan memerlukan produk ini. Aku gembira kerana penyakit anak aku yang kedua(Liyana) semakin baik dan kulitnya semakin licin, itulah kekuatan aku untuk menjual dan mempromosi produk ini kepada rakan2 yang lain. Stok aku perolehi daripada Konsesi Healin berdaftar di Kemaman iaitu EZI CARE CENTER di Bangunan Casa Limbong.

Bukan tujuan mencari kekayaan tetapi sekadar membantu mereka2 yang memerlukan. Sebelum ini, produk ini payah untuk didapati dan hanya segelintir farmasi yang menjualnya. Ini kerana harganya yang mahal, tetapi kalau produk ini ternyata bermutu dan bagus, tidak salah kiranya kita membeli dan mencubanya. Perniagaan ini bukanlah kepunyaan aku, tetapi kepunyaan abang ipar ku, di mana aku adalah sebagai pembantu menguruskan perniagaan ini sahaja. Selain berjinak2 dalam perniagaan, ia juga sebagai terapi kesihatan supaya aku tidak terlalu memikirkan ha-hal pndidikan semata-mata.

Jika ada sesiapa yang ini mendapat informasi tentang produk ini, bolehlah menghubungi saya. Kita boleh bertukar2 maklumat dan pengalaman...

Sunday, April 8, 2007

Hari Keluarga SMKBB

Pada hari ini,ada gotong-royong kat sekolah. Ia adalah acara tahunan untuk negeri Terengganu di mana ia merupakan kempen kerajaan negeri dan semua agensi diwajibkan melakukan acara gotong-royong ini pada setiap 6 April. Namun kawasan sekolah SMT Dungun dah bersih, hanya terdapat daun-daun kering je, so budak2 asrama tak tau nak kutip apa....hampeh tul bdk2 ni. Siap pergi main bola tampar lak hahaha

Cikgu2 yang lain pun sama, memantau kawasan yang telah diperuntukan sambil borak2 je. Sambil borak2 tangan capai daun kering dan mana2 sampah yang ditemui, aku kena memantau kawasan bangunan pentadbiran dan acara tamat pada 9.30 pg.

Kemudian aku pergi ke SMK Balai Besar untuk mengikuti Hari Keluarga merangkap Sambutan Maulidur Rasul dan doa selamat...3 dalam 1. Anak aku ada masuk sukaneka(merebut gula-gula), habis penuh baju dia hahaaha penuh dgn gula2. Xper lepas ni, aku yang tolong makankan, sbb budak2 xleh makan byk2. Lepas acara pembahagian hadiah, acara kemuncak ialah makan gulai kawah so aku sefamili pun pergi ke kantin untuk makan tengahari. Bila balik umah, letih giler so aku tidur sementara menunggu masuk waktu solat Jumaat.

Sunday, April 1, 2007

Datang mu tidak diundang, pergi mu tidak ditangisi......

Pada hari ini,SMTD telah kehilangan seorang guru iaitu Pn. Norliza Bt Roslin yang telah berpindah ke SMT Ampangan, Negeri Sembilan. Beliau mula berkhidmat di SMTD pada 1/3/2004 sebagai guru matapelajaran Pengajian Awam dan yang pentingnya sebagai seorang warden di asrama aspuri.Tempoh perkhidmatan di sini adalah singkat, cuma sekadar persinggahan yang sementara menunggu esok yang mendatang.

Walaupun berat kaki melangkah untuk meninggalkan SMTD yang penuh kenangan, namun demi tugas sebagai isteri, ibu serta pendidik, perpindahan ini hanyalah asam garam seorang pendidik yang tidak boleh tidak akan merasainya.Perjalanan hidup yang panjang ini, yang tidak tidak diketahui halangan yang bakal ditempuhi, namun dengan berbekalkan usaha dan doa pasti ditempuhi dengan jayanya...Inyaallah.

Sebagai seorang Johorean,aku berharap beliau akan berbangga sebagai seorang anak Johor yang berjaya di perantauan. Kehilangan ini pasti dirasai, namun hidup kena terus...May Allah bless you...

** Lihatlah, telatah Liza yang tak sabar-sabar menyiapkan serah tugas dan kerja-kerja akhir dengan gembira, tersenyum dan melompat-lompat dalam hatinya.

***Kepada guru-guru yang masih menunggu giliran untuk perpindahan, kita TTTUUUNNGGGGUUUUU siapa yang kena!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...