Saturday, November 6, 2010

My Acer Is Aliveeeeee........

Akhir laptop Acer aku blh beroperasi seperti biasa, 2 hari yg lepas....ia dah kondem...gara2 aku mengeksplorasi (konon2 je) Ubuntu 10.10 yg aku install pd second partition hard disk utk menggantikan Vista yg sememang lembap tahap cipan (cipan yg tak bersalah).....permasalahan bermula disebabkan GRUB yg corrupted disebabkan aku salah setup, apa2 pun kita belajar daripada kesilapan.so skrg aku menggunakan Windows 7 pd main hard disk dan Ubuntu 10.10 pd second partition.

Kenapa aku pilih Ubuntu tp bukan Linux yg lain, sbb ia mudah dipelajari dan aku cuba tidak bergantung kepada produk Microsoft sahaja, kita kena keluar daripada kebiasaan. Lagipun Ubuntu adalah PERCUMA dan boleh diinstall pd semua PC, laptop atau netbook tanpa perlu membeli lesen dan ia dibekalkan dengan kebanyakan aplikasi biasa.

Jika anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut, sila pergi ke laman berikut:



0 comments: