Saturday, March 28, 2009

Hari Keluarga SM Teknik Dungun 2009


Pada 13 hingga 14 Mac yang lalu telah berlangsungnya Hari Keluarga untuk warga guru dan kakitangan SM Teknik Dungun. Ia dianjurkan oleh Kelab Guru dan Kakitangan SMTD (KeKiTe) di bawah pimpinan En. Muhammad Farizan bin Embong. Majlis ini diadakan di Duta Villa Beach Resort, Sg Karang, Kuantan, Pahang Darul Makmur.

Oleh kerana kekangan masa, hanya sebahagian sahaja guru dan kakitangan yang dapat menghadirkan diri tetapi ia sedikit pun tidak menganggu perjalanan majlis tersebut. Majlis ini dimulakan dengan jamuan makan malam dan cabutan bertuah. Selepas menjamu selera, semua meluangkan masa untuk bersantai bersama ahli keluarga masing-masing kerana ia merupakan sesi bebas.

Pada pagi 14 Mac, selepas sarapan pagi, berlangsung pula acara pantai di mana diadakan sukaneka untuk anak2 guru dan kakitangan. Sangat meriah majlis ini dengan tempik sorak kanak2. Selepas acara sukaneka, pertandingan istana pasir diadakan antara keluarga2. Selesai sahaja acara pantai, diadakan majlis penyampaian hadiah2 utk para pemenang. Kemudian sesi bebas, di mana semua mereka membawa ahli keluarga masing2 menuju ke kolam renang untuk bersantai dan mandi-manda.

Majlis tamat pada pukul 1200 t/hari, selepas mendaftar keluar dari resort. Diharapkan majlis seperti ini dapat diadakan setiap tahun utk merapatkan hubungan silaturahim antara guru dan kakitangan.

3 comments:

azieramly said...

Tahniah kerana sek cg berjya menganjurkan Hari Keluarga.Banyak manfaat yang diperoleh melalui aktiviti sebegitu.

fadilah said...

salam..
bila plak nk bt hari keluarga mantan smtd?

jaarsmtd said...

salam,
ko ajak set2 korang tu buat reunion
bawa le keluarga @ bakal2 keluarga tu ek ;p